PC.sk

Počítačová ąkola . sk

Ponuka
Návštevnosť
Počítačová škola

Ako zarábať - článok 02- 12 tipov aby ste zákazníkovi predali čokoľvek

Ako zarábať - článok 02- 12 tipov aby ste zákazníkovi predali čokoľvek

   Článok priniesol úspešný biznisman, online podnikateľ, lektor a kouč. V 23 rokoch sa dostal do úplného krachu, bol bez práce a bez vidiny zmeny. Vďaka šťastnej náhode a konkrétnym nástrojom úspešne rozbehol svoj biznis a krátko na to zarobil svoj prvý milión. Autor bestselleru The Laptop Millionaire vedie po celom svete praktické workshopy a koučingové programy.

Mark Anastasi



Jedna z najdôležitejších podmienok pre prosperujúce podnikanie znie „Ľudia spolupracujú len s tými, ktorých poznajú, majú radi a dôverujú im.“ Na prvý pohľad to znamená, že môžete robiť biznis len s úzkym okruhom ľudí. Že to tak v skutočnosti nie je, vysvetlí Mark Anastasi, expert na online podnikanie, úspešný biznisman a lektor.

Veta, ktorú v úvode citujem, je z roku 1936 a má ju na svedomí Dale Carnegie, známy americký spisovateľ, lektor a autor tréningov.

Ako je možné, že výrok spred 80 rokov nestratil nič zo svojej aktuálnosti? Napriek internetu, novým formám podnikania, pracovným pozíciám, o ktorých sa Carnegiemu ani nesnívalo?

Nuž, niektorí z nás jednoducho ľudom rozumejú. A ja sa od nich učím rád.

Dal som aj vďaka nim dokopy 12 tipov, ktoré sa mi osvedčili pri budovaní vzťahu s mojimi klientmi a pomohli tak rastu môjho biznisu. Inšpirujte sa:


12 tipov pre budovanie vzťahu s klientom:

1. Staňte sa expertomĽudia veria odborníkom, preto sa ním musíte stať. Na začiatku pomôže, keď sa budete učiť od najlepších z odboru a z času na čas ich know-how prinesiete svojim klientom. Napríklad vo forme rozhovoru na vašom webe.
2. Napíšte knihuMyslím to úplne vážne. Nemusí mať papierovú formu, e-knihu si môžete vydať aj sami. Samozrejme, rozhoduje obsah. Ak chcete ľuďom niečo predať, musíte ich presvedčiť, že sa v danej problematike vyznáte. A toto je výborný spôsob.
3. Zúčastnite sa ako spíker na relevantných konferenciách a workshopov

Dajte o sebe vedieť. Pripravte si kvalitnú, unikátnu tému a výbornú prezentáciu. Ak nie ste dobrý rečník, choďte na kurz. 4. BlogujteHovoríme tu o online podnikaní a internet vám dáva obrovské možnosti, ako prezentovať svoju ponuku. Na svojom odbornom blogu sa môžete ukázať ako expert a podporiť tak predaj. Ak ponúkate potreby pre záhradkárov, môžete čitateľom pripomínať, že je tu čas prípravy na sezónu.

Ak ste učiteľ, píšte o aktuálnych trendoch v didaktike, o postrehoch z praxe, o zaujímavej literatúre. Obsah určite poznáte lepšie ako ja, stačí trochu porozmýšľať.
5. Natočte si videá k téme a zaveste ich na YouTube a váš web Vysvetlite svoju tému názorne. Dajte možnosť vašim klientom, aby vás spoznali, videli, aby ste na nich mohli urobiť dojem aj vtedy, keď sa nemôžete stretnúť osobne (čo je pri online biznise dosť pravdepodobné).
6. Robte webináreWebinár je online seminár. Obyčajne ide naživo, takže zapojení klienti vám môžu prostredníctvom diskusie klásť otázky. Záznam z webináru môžete použiť vo forme blogu alebo videa.
7. Dávajte veci zadarmoMám na mysli veľa, veľa online bonusov. Doprajte ich svojim klientom. Do tejto kategórie spadá v podstate väčšina bodov uvedených vyššie. Zadarmo ľudom dávate svoje know-how. Nenápadne ich však na to upozornite.
8. Venujte čas PR podporeSpojte sa s relevantnými médiami, pomôžte im s odbornou témou, vyskytujte sa tam, kde sú vaši klienti.
9. Vytvárajte partnerstváToto je veľmi dobre fungujúci princíp. Spojte sa s ľuďmi, ktorí komunikujú s vašou cieľovou skupinou. Ak predávate potreby pre záhradkárov (alebo ešte lepšie, know-how, ako si vypestovať bylinky pre každodenné varenie), spojte sa s partnerom, ktorý ponúka kurzy varenia. Keď vás odporučí svojim klientom on, má to veľmi silný efekt, ktorý sa spravidla okamžite premietne v predajnosti. A vás to nič nestojí.
10. Komunikujte pravidelneForma e-mailového newslettra sa môže stať zastaralá, no moje podnikanie, ako aj biznis tisícov mojich klientov dokazujú, že to tak nie je. Keď dávate ľuďom pravidelne (v niektorých prípadoch aj každý deň) kvalitný obsah, dokážete im, že vám na nich záleží.

Zamyslite sa, aký typ e-mailov mažete bez toho, aby ste ich otvorili, a aké naopak pravidelne čítate. Inšpirujte sa tými z druhej kategórie. Samozrejme, sledujte, čo vaši klienti s e-mailami robia, experimentujte a pokračujte v tom, čo vám najlepšie funguje.
11. Sociálne siete majú priamy predajný efektKomunikácia na relevantných sociálnych sieťach slúži najmä na to, aby ste ľudí odkázali na obsah umiestnený inde – na vašom webe, v newslettri, videu, blogu. A v nich už máte omnoho viac priestoru na predaj svojich produktov a služieb.
12. Posielajte listyÁno, práve v dobe internetu, kedy je omnoho jednoduchšie poslať ponuku e-mailom, reálny list dokáže významne prispieť k budovaniu vzťahu medzi vami a vašimi klientmi.

Týchto 12 bodov môžete začleniť do svojej biznis stratégie prakticky okamžite.


[Akt. známka: 0 / Počet hlasov: 0] 1 2 3 4 5